PARA DISTRIBUIÇAO IMEDIATA
Contato: Deanna Williams
646-429-7458 / deanna.williams@macys.com
Marissa Nicolaescu
646-429-52232 / marissa.nicolaescu@macys.com
“BRASIL: UMA VIAGEM MÁGICA” TRAZ ARTE E CULTURA PARA CINCO LOJAS
MACY’S
As obras de 28 artistas brasileiros estarão em exposição em galerias de arte especiais nas lojas Macy’s
de Nova York, Chicago, São Francisco, Miami e Fort Lauderdale
New York, NY (27 de abril de 2012) – “Brasil: Uma Viagem Mágica”, uma homenagem das lojas Macy’s a
um dos países mais encantadores e de maior diversidade cultural do mundo transporta a arte e a
cultura do Brasil para os EUA. A Macy’s vai homenagear diversas cidades brasileiras e sua
arte, moda, maravilhas naturais, celebridades e festivais, com uma variedade de eventos
nas lojas Macy’s, incluindo uma exposição de arte, sob a direção da Ward-Nasse Gallery de Nova York.
A exposição, que abre em 16 de maio e vai até 15 de julho, foi organizada pela artista brasileira Leda
Maria do Prado e vai contar com 28 artistas brasileiros.
Os clientes que visitarem a Macy’s Herald Square em Nova York, a Macy’s Aventura em Ft.
Lauderdale, a Macy’s Dadeland em Miami, a Macy’s State Street em Chicago e a Macy’s
Union Square em San Francisco vão conhecer um pouco da vida brasileira em uma
atmosfera contemporânea. A exposição apresenta arte em várias formas - escultura, pintura e
fotografia. Os artistas selecionados incluem: Leila Alberti; Patrícia Azoni; Michele Bruniera; Marcelo
Conrado; Norberto Conti; Marilda Dib; Rose Fernandes, Juliane Fuganti, Beth Jabur; Zina A. Kossoy,
Sonia Madruga, Anna Mallmann, Leda Maria, Flory Menezes, Rene Nascimento; Solange Palatnik, Duda
Penteado, Ricarddo P. Pinto , Carla Pompeu, Tais Melillo, Drica Queiroz, Alcinda Saphira, Luma Sanos,
Daniel Sciacco, Pedro Smith, Mauro Soares, Carla Stancati e Luiz Sternick.
"A Macy’s continua a criar momentos mágicos para os nossos clientes com “Brasil: Uma Viagem Mágica”
- uma experiência única de arte e cultura dentro das lojas", disse Karen Smith-Harvey, Vice-Presidente
Sênior de Moda e Tendências. "A parceria com a Galeria Ward-Nasse para trazer
28 artistas brasileiros aclamados pela crítica é um privilégio. Não se pode viajar ao Brasil sem
experimentar a beleza hipnotizante deste país através de sua arte e nos sentimos honrados ao acolher
esta galeria de arte itinerante em cinco lojas da Macy’s em todo o país. "
"Nesta exposição, esperamos apresentar aos visitantes uma amostra da magia do Brasil. Onde cada
expressão artística reflete o poder e a beleza do povo, da cultura e da paisagem. Esta exposição reúne
artistas de todo Brasil e dá um relato abrangente da vida brasileira, como visto e sentido pelas pessoas
que vivem lá ", Leda Maria do Prado, artista e curadora, Ward-Nasse Gallery.
As obras em exposição vão mostrar as belezas do Brasil, desde os recursos naturais dos rios
e florestas tropicais até seu povo, conhecido mundialmente por sua criatividade e alegria de viver.
Algumas cidades brasileiras serão representadas nas obras. A partir da história da Bahia e energia de
São Paulo até as paisagens exuberantes da Amazônia e do Carnaval do Rio de Janeiro - a exposição vai
mergulhar os visitantes em tudo o que é Brasil.
Brasileiros e visitantes de todo o mundo que desejarem vivenciar esta celebração cultural em primeira
mão podem encontrar informações turísticas, sobre a Macy’s e descontos no site turístico da Macy’s,
visitmacysusa.com. O site oferece uma ampla gama de informações turísticas em vários
idiomas, incluindo português.
Desde moda, artes e ofícios até designers famosos e entretenimento, viaje com a Macy’s nesta
primavera e descubra a magia do Brasil! Para mais informações sobre a campanha "Brasil" da Macy’s,
visite www.macys.com/pressroom.
Sobre a Macy’s
Macy’s, a maior marca de varejo da Macy’s Inc., oferece moda e luxo acessíveis
para clientes em mais de 800 localidades em 45 estados, o Distrito de Columbia, Porto
Rico e Guam. As lojas Macy’s e macys.com oferecerem marcas distintas, incluindo
as mais desejadas marcas exclusivas de moda masculina, feminina e para a casa. A Macy’s
é conhecida por eventos épicos como o Macy’s 4th of July Fireworks ® e a Macy’s
Thanksgiving Day Parade ®, bem como desfiles espetaculares, eventos culinários,
exposições de flores e aparições de celebridades. Com base em uma tradição de 150 anos, a Macy’s
ajuda a fortalecer as comunidades, apoiando instituições de caridade locais e nacionais que fazem a
diferença na vida dos nossos clientes.
Para materiais de mídia, imagens e contatos, visite nossa sala de imprensa on-line:
www.macys.com/pressroom.
Ward-Nasse Gallery
Localizada no bairro do SoHo em Nova York, a Galeria Ward-Nasse é uma organização sem fins
lucrativos especialmente criada para todos artistas em Nova York. Fundada por Harry Nasse, a
galeria exibe trabalhos dos mais tradicionais aos experimentais. Milhares de
artistas lançaram suas carreiras na Ward-Nasse Gallery. Entre eles a artista experimental Americana,
compositora e música Laurie Anderson. Para mais informações sobre Ward-Nasse visite
www.wardnassegallery.net.
Dress Capsule
Designed Exclusively for Macy’s “A Magical Journey to Brasil” Campaign
NEW
YORK--(BUSINESS WIRE) - Calvin Klein, Inc., a wholly owned subsidiary
of PVH Corp. [NYSE: PVH], today revealed the launch of the limited
edition“Francisco Costa for Calvin Klein” capsule dress line – designed
exclusively for Macy’s “A Magical Journey to Brasil” campaign.
As previously
announced by Macy’s, “A Magical Journey to Brasil” is Macy’s bold and colorful
spring promotion spotlighting Brazilian design and culture throughout its
stores across the country. The “Francisco Costa for Calvin Klein” dresses
will be unveiled as part of the initiative on May 15th at the
Macy’s Herald Square flagship in New York City, and in more than
80 Macy’s stores nationwide. The
line will also be available for purchase on-line in the U.S.
exclusively at macys.com.
“I am excited
and proud to participate in Macy’s special campaign highlighting my native
Brazil,” said Mr. Costa. “This fresh, youthful line of dresses reflects both my
roots and the modern, yet timeless spirit of Calvin Klein.”
Influenced by
modern Brazilian architecture, the dresses feature pure lines and clean shapes
for an effortless look. The fluid crepe and jersey silhouettes are offered in a
vibrant palette of guava, orange clay, and warm cocoa, inspired by Brazil’s
sunsets and natural environment, as well as the brand’s signature neutrals –
marble, cement, steel, iron, and black. Contemporary details, like delicate
belts with silver tone clasps, are seen throughout the line. Retail prices for
the dresses are expected to range from $135 to $180.
“Brazilian-born
designer Francisco Costa is known for his elegant, minimalist
approach," said Martine Reardon, Macy’s Chief Marketing Officer.
"We're thrilled that he choseMacy's 'Brasil' campaign as his first
capsule collaboration. A true representation of his iconic style, Francisco
Costa’s exclusive offering for Macy’s provides women with chic creations from
one of the most coveted designers in fashion today."
Said Tom
Murry, President & CEO, Calvin Klein, Inc., “Given our on-going and
long-standing relationship with Macy’s, we are honored to participate in this
unique, multi-layered promotion and celebration of Brazil. In addition to Francisco
Costa’s first-ever dress capsule, Macy’s consumers will see a vibrant range of
men’s and women’s apparel items from the existing Calvin Klein line,
designed by Kevin Carrigan, as well as a selection of underwear, shoes,
and accessories.”
Under the
direction of Mr. Carrigan, the brand’s Global Creative Director, a full line of
men’s and women’s Calvin Klein apparel was specially created for Macy’s “A
Magical Journey to Brasil.” The complete offering is infused with Brazilian
style, showcasing vivid colors and prints, and is complemented by a bright
assortment of accessories – including handbags, shoes and sunglasses, as well
as a Brazil-inspired selection of Calvin Klein Underwear.
Calvin Klein,
Inc. is one of the leading fashion design and marketing studios in the
world. It designs and markets women’s and men’s designer collection apparel and
a range of other products that are manufactured and marketed through an
extensive network of licensing agreements and other arrangements worldwide.
Brands/lifestyles include Calvin Klein Collection, ck Calvin Klein, Calvin
Klein, Calvin Klein Jeans and Calvin Klein Underwear. Product lines
under the various Calvin Klein brands include women’s dresses and suits,
men's dress furnishings and tailored clothing, men’s and women's sportswear and
bridge and collection apparel, golf apparel, jeanswear, underwear, fragrances,
eyewear, women’s performance apparel, hosiery, socks, footwear, swimwear,
jewelry, watches, outerwear, handbags, small leather goods, and home furnishings
(including furniture). For more information, please visit calvinklein.com.
PVH Corp., one
of the world’s largest apparel companies, owns and markets the iconicCalvin
Klein and Tommy Hilfiger brands worldwide. It is the world’s largest shirt
and neckwear company and markets a variety of goods under its own brands, Van
Heusen,Calvin Klein, Tommy Hilfiger, IZOD, ARROW, Bass
and G.H. Bass & Co., and its licensed brands, including Geoffrey
Beene, Kenneth Cole New York, Kenneth Cole Reaction,MICHAEL Michael
Kors, Sean John, Chaps, Donald J. Trump Signature
Collection, JOE Joseph Abboud, DKNY, Ike Behar and John
Varvatos. For more information, please visitpvh.com.
Macy's, the
largest retail brand of Macy's, Inc., delivers fashion and affordable
luxury to customers at more than 800 locations in 45 states, the District
of Columbia, Puerto Ricoand Guam. Macy's stores and macys.com offer
distinctive assortments including the most desired family of exclusive and
fashion brands for him, her and home. Macy's is known for such
epic events as Macy's 4th of July Fireworks® and the
Macy's Thanksgiving DayParade®, as well as spectacular fashion shows,
culinary events, flower shows and celebrity appearances. Building on a 150-year
tradition, Macy's helps strengthen communities by supporting local
and national charities that make a difference in the lives of our customers.
EDITORIAL CREDIT: “Francisco Costa
for Calvin Klein” – available exclusively at Macy’s and macys.com
beginning May 16th
Nenhum comentário:
Postar um comentário